pondělí 3. listopadu 2008

Střecha


Tak konečně je hotová střecha, firmou slíbený termín v měsíci září nevyšel a jednu dobu mi dokonce nebrali ani telefony, tak už jsem začal shánět záložního pokrývače. Nakonec firma dorazila během října. Ze začátku jim nepřálo počasí a tak laťování dělali skoro 4 dny místo původně plánovaného dne a půl. Následné pokrytí šablonami Cembrit trvalo 4 dny. Z výsledku mám smíšené pocity, protože jedna paleta tašek měla poškozenou ochranou folii a tak do nich přes půl roku teklo, což jsem nevěděl, stejně jako jsem nevěděl, že zatékající voda způsobí na taškách cementové výkvěty, které nejdou odstranit, pokrývačům to nevadilo a bouchali je na střechu, jak jim přišli pod ruku a tak mám na střeše místy fleky. Přišel jsem na to až, když byla část střechy pokryta, na můj dotaz proč ty špinavé nedávali stranou, nebo aspoň na odvrácenou stranu střechy, kam nikdo nevidí, řekli že to časem zmizí (časem=za dva roky). Další problém, na arkýř bylo z důvodu malého sklonu nutno použít jiný typ šablon tzv. anglický obdélník, tyto šablony se kladou jen na háčky, ovšem pánové si s tím i tak nevěděli rady a montážní návod přece číst nebudou. Takže na jedné straně střechy arkýře jsou u plechového lemování zuby neb tam nedokázali připevnit půlené šablony. Opět jsem na to přišel pozdě. Prý je to detail a zatékat tam nebude. Další problém se vyskytl při montáži střešního okna, pánové jsou zvyklí již jen pouze na Velux s BDX sadou a já zakoupil okno Fenestra, které se montuje tzv. po staru. To bylo řečí než ho namontovali, opět si nebyli schopni přečíst návod, tak jsem ho přečetl za ně a na práci dohlížel. Jediná obtížnost spočívala v napojení podstřešní folie na okno a kvůli tomu dokázali hodinu nadávat, co že je to za hrozné okno. Dále okapy nad polovalbama dali stejně veliké jako na na zbytek domu, což mi přijde jako pěst na oko vzhledem k velikosti polovalby. Ještě bych mohl pokračovat ale nechci se rozčilovat.



Takže dům je konečně v suchu a hrubá stavba tak dokončena. Hurá.

Žádné komentáře: