pondělí 3. listopadu 2008

rozvody vody a kanalizace

Když už byla hotová střecha, přišli instalatéři na montáž rozvodů vody a kanalizace. Snažil jsem se rozvody vést co nejvíce podlahou, aby se nemuselo tolik sekat do obvodových zdí, což výrobce cihel nepřipouští, nakonec se tomu stejně úplně vyhnout nedalo, hlavně u kanalizace a některé zářezy jsou pořádně hluboké, tak snad to nebude mít vliv na statiku. Udělal jsem chybu resp. neměl jsem čas před příchodem instalatérů zaizolovat podlahu a tak se mi teď bude horko těžko napojovat izolace podlahy na tu co je pod příčkama v místech kde jsou rozvody vody. Budu to muset asi řešit tekutou lepenkou. Příště bych již hydroizolaci řešil jinak a to tak že bych nejprve zaizoloval celoplošně základovou desku a pak to ještě přetáhl slabou vrstvou betonu, aby se izolace nepoškodila a byl by klid a nemuselo by se neustále něco pořád napojovat. O tomhle řešení jsem věděl a dost lidí ho doporučovalo (po stejné zkušennosti jako mám nyní já), ale kdo nezažil neuvěří, tak jsem na jejich rady nedal.

Po odchodu istalatérů bylo ještě potřeba obezdít resp. obetonovat podomítkové moduly Geberitů. Protože je pod nima silné odpadní potrubí nebylo by na co pořádně postavit cihly, tak jsem spodní část zalil betonem prý i tak se to dělá, aspoň to bude držet pořádně, jen aby se to nemuselo někdy opravovat.





1 komentář:

michal řekl(a)...

Dávali jste si instalaci i do garáže? Když jsem četl ty příspěvky, tak jsem si říkal, že spíše asi ne. Ale my jsme si tam dávali třeba i topení, které máme stažené jen na takové temperování. Ale je pravda, že tam máme třeba uložená alu kola r15 a hlavně tam mám malou dílnu. Navíc je ta garáž přilepená hned na domu, takže tam nedochází k tepelným ztrátám.