úterý 30. září 2008

Příčky











I přestože nemám ještě střechu pustil jsem se do výstavby příček. Musel jsem provizorně zastřešit díru pro schody, aby
už do přízemí nepršelo. Vodu ze stropu jsem svedl do sudu. Na zakládání příček se mi už nechtělo půjčovat zakládací sadu od Porothermu, myslel jsem, že se mi to podaří dobře založit i pomocí 2m vodováhy, nakonec to zas až tak snadé nebylo a občas se v příčče objevil mezi cihlama schod, který bylo nutno zbrousit, jinak by na to následující řada nesedla. Snažil jsem se příčky založit ve stejné výšce jako obvodové zdivo, aby to navazovalo na kotvící pásky, které jsem měl ve zdivu připravené, nakonec se ukázalo že to: za prvé nebylo nutné, pásky se dají přiohnout a za druhé jsem musel do posledního šáru pod strop každou cihlu seříznout o cca 1cm, aby se mi tam vůbec vešla. Takže u druhé poloviny příček raději založím o ten cm níže a nebudu muset dořezávat. Taky jsem pozdě odhalil, že projektant udělal projekt na klasická plechová futra a vzhledem k tomu že já chci obložky, která mají jiná pravidla, musel jsem posunutím příček zmenšit o pár cm komoru a pracovnu, aby se tam pak obložky vešly.
Napojování a navařování izolace pod příčky bylo docela náročné a myslím že to nebude ani dokonale těsné. U dalšího domu už bych základovou desku zaizoloval celoplošně a pak překryl 5cm betonu, aby se nepoškodila a měl bych klid. Takhle jsem ji musel napojovat pod příčky a pak budu muset ještě místnost po místnosti před děláním podlah, takže spojů bude požehnaně.
Jak se to už uvnitř rýsuje, teprve se ukazuje jak je to vše hrozně malé, ale snad je to jen optický klam, až se udělají omítky a podlahy už to nebude působit tak stísněně. Vycházel jsem z rozměrů místností kde žijeme teď a tam nedostatkem místa netrpíme.








2 komentáře:

Vláďa řekl(a)...

Dobrá práce, držím palce. Jeden jsem si vlastnoručně tky vyrobil, ale z Ytongu. Bohužel ho musím teď prodat, ale jdu do dalšího :-)
Chybí mi tu nějaké půdorysy z plánků domu a něco blíž k plánovanému vytápění. Vláďa

michal řekl(a)...

My jsme nakonec některé příčky dokonce bourali, protože stěhování sedací soupravy v akci, kterou jsme si při výbavě přivezli, udělalo svoje. Byl to prostě velký gauč, který bychom nepronesli dvěma příčkami na chodbě a oknem to taky nešlo. Ale jinak v pohodě. Ono ty příčky byly stejně hodně na sílu a já jsem si je tak nějak prosadil. Ale když to teď vidím bez nich, tak si říkám, že je to o mnoho lepší.