pondělí 3. listopadu 2008

Garáž II.

Tak a protože hrubá stavba domu byla už hotova přesunula se má pozornost na garáž, u které jsem měl zatím jen základy. Váhal jsem, zda nemám její stavbu nechat až na příští rok, ale protože už byl navezen materiál a domluven tesař pustil jsem se do toho ještě letos a snad se to do zimy stihne. Zdivo garáže je z betonových skořepinových tvárnic BST, které se zdí na maltu, je to finančně nejdostupnější materiál. To že se zdí na klasickou maltu byl pro mě trošku problém, protože s tím nemám prakticky žádnou zkušennost, nakonec to tak strašné nebylo, usnadnil jsem si to ještě použitím maltovacího vozíku, aby vrstva malty byla rovnoměrná. BST jsou poměrně přesné a tak vodorovnou rovinu nebylo skoro třeba hlídat, horší bylo, že se mi díky nepříliš preciznímu založení první řady zdivo rozjíždělo do stran a tak bylo třeba to průběžně korigovat. Uvidíme co na to řeknou omítkáři. Garáž vyrostla během dvou dnů, což jsem ani nečekal. Po dozdění bylo potřeba ještě udělat věnec, což byla práce zatím nejhorší. Byli jsme na ni jen dva a tak jsme si docela užili se šalováním. Následná betonáž probíhala až do pozdních večerních hodin za umělého osvětlení.
Garáž sice působí na pozemku jako pěst na oko, protože je výše než dům, ale bylo nutno zachovat odstup 5,5m. od hranice pozemku daný územním rozhodnutím a dále jsem potřeboval vytvořit na zahradě trošku soukromí a odclonit ji od ulice a sousedů, což se podařilo. Normáně tuto funkci zastává dům, ale tady to díky nevhodné orientaci pozemku vůči světovým stranám (příjezd od jihu) udělat nešlo.

1 komentář:

michal řekl(a)...

Nechávali jste si tedy dělat garáž sólo od domu? My máme projekt dřevostavby na klíč a pozemek lehce do svahu, tak si myslím, že bychom si mohli nechat udělat dům vyšší a garáž pod domem a ušetříme místo na pozemku. Musím to ještě probrat s projektantem, ale je to taky jedno z řešení. :)