středa 10. února 2010

Podlahy, topení, stěhování




Tak ještě zbývalo položit podlahy tam kde není dlažba, namontovat přímotopy a spoustu drobných dodělávek a mohli jsme se nastěhovat.


V obýváku jsem pokládal plovoucí podlahu od firmy Alocc, šlo to dobře a vypadalo pěkně než jsem zjistil že to nedostanu pod obložky a že by kolem zůstaly škvíry, takže jsem to musel celé rozebrat a přeskládat z opačného rohu aby se mi to podařilo zasunout pod obložky, které už byly namontované. Dále jsem dával lino do komor, pracovny a horní chodby, to bylo celkem snadné. Koberec máme pouze v ložnici a přilehlé šatně.


Celý dům je vytápěn přímotopy, zvolil jsem panely s akumulací od firmy Mirava, které v sobě mají takové cihly, které se nahřejí a pak i při vypnutí nízkého tarifu (4 x hodinu denně) ještě nějakou dobu topí, ale tento efekt u malých 500W panelů je jen cca 20minut, dále to v masivně zateleném domě není ani potřeba, člověk výpadek topení nepociťuje, takže to byly v podstatě vyhozené peníze. Takový panel stojí 3-4x tolik co běžný přímotop. A co je na tom celém nejhorší je to, že když panely chladnou, tak v nich dost nepříjmně praská, až se člověk lekne. Proto budu panely po skončení topné sezony reklamovat, ale co jsem tak četl zkušennosti jiných, tak to moc nepomůže, prostě je to KRÁM. Při montáži jednoho přímotopu se mi v den stěhování podařilo navrtat kabel ve zdi, takže jsem vyřadil z provozu osvětlení celého přízemí, lahůdka, naštěstí ten den měl přijet eletrikář na nějaké dodělávky, takže jsem to jen ve zdi vysekal on to pospojoval. Díval jsem se sice před vrtáním na fotky a pečlivě si vyměřil kde vedou vodorovné kabely, jenže jsem zapomněl na ty svislé.


Takže od začátku září bydlíme. Zbývá ještě dodělat venkovní zateplení, fasádu, palubkové obložení štítů, sádrokartony ve dvou místnostech a horní koupelnu.


1 komentář:

michal řekl(a)...

No s topením je to taky kříž. My se nad tím hodně pozastavujeme, protože bychom rádi vyvážili takové to pasivní bydlení s nízkými náklady a emisemi, ale zároveň se nám líbí i klasické krbové kazety nebo prostě topení tuhými palivy. Ideálně tak, abychom to měli pěkně na očích, takže třeba krk v obýváku.