úterý 9. února 2010

Malování


Další nekonečnou prací po sádrokartonech bylo malování, původně jsem si myslel že malování bude to jediné co si na svém domě udělám sám, protože jsem to už dělal mnohokrát ve svých původních domovech. Nakonec jsem si toho na domě udělal sám mnohem víc.

Štuk na stěnách jsem před malování zbrousil smirkovým papírem aby stěny byly hladké a nehrozilo odření ruky při kontaktu se stěnou. Místo penetrace jsem použil hodně rozředěnou barvu Primalex plus, protože prý penetrace se pak špatně překrývá. Myslel jsem že to natřu jednou tím zředěným a pak dvakrát normální neředěným, ale bylo to málo, celkem byly potřeba nátěry čtyři a je jedno jakou jsem použil barvu. Na strop v obýváku jsem dal Hornbach profesional sněhobílá, kyblík za 1000Kč, bylo to strašně husté, nemělo se to ředit a při malování válečkem to na mě pořád kapalo, barva je to asi kvalitní protože nejde ani vyprat z monterek. Na stěny v obýváku jsem použil podobnou barvu od výrobce Conad, taky se neředila, ale práce s ní byla o něc snažší. Do ostatních místností jsem dával buď Primalex Polar nebo Plus, to podle účelu místnosti. Taky se ukázalo že malovat poprvé v novostavbě válečkem je blbost. Nedokázalo to pokrýt 100% plochy, protože ve štuku jsou přece jen nerovnosti, takže jsem musel použít štětku a až po té na další nátěry váleček. Většina stěn je bílých, akorát pracovna je meruňková a WC tmavě zelené. V ložnici jsem stěny vyťopkoval mořskou houbou, vypadá to jak tapeta.

1 komentář:

michal řekl(a)...

Nás čeká malování příští týden. Už to máme prakticky hotové, sádrokartony položené, štuky udělané a zavadlé. Tak dneska a zítra penetruji a pak mrknu na slevové kupony a zajistím si nějaké vybavení na malování a jdu na to. Po té práci se štukováním se na to malování vlastně docela těším. :) To bude už pohodička. Navíc jedeme jenom bílou. :)