úterý 9. února 2010

obklady, dlažby, dveře, kompletace, kuchyň






















A teď zmíňka o pracech, které jsem nedělal já a které stály nemálo peněz.



Přijeli namontovat interiérové dveře, vybrali jsme slovenského výrobce Femada, protože dělá dveře z masivu za poměrně příznivé ceny, jedny vyšly na 10500Kč včetně obložek. Dveře jsou dělány trochu jinak než je běžné, jsou z lepeného napojovaného eurohranolu a na povrchu je 4mm kvalitního dřeva bez suků, takže vypadají moc pěkně. Díky eurohranolu by se neměli kroutit, ale v koupelně a komoře už asi vlhkost zapracovala, protože jdou hůře zavírat (po půl roce). Dále už troje dveře nedrží přivřené nebo otevřené, to nevím jestli se dá ještě seřídit. V podmínkách záruky je že vlhkost v domě by měla být do 38%, to ale není reálné, běžně se pohybuje vlhkost v domě kolem 50%. Kování jsme použili portugalské ve starém stylu s keramickou klikou, bohužel není příliš kvalitní, nejprve začalo vrzat, to jsem na doporučení dovozce promazal a pak se uvolnily ty porcelánové návleky na nejpoužívanějších dveřích a protáčí se to, budu to reklamovat.






Pak instalatéři na které jsem si dosud nemohl stěžovat přijeli na kompletaci sanitárního vybavení a baterií. Bohužel zjistili že nejde namontovat bidet a to i přestože měli při hrubé instalaci k dispozici technické výkresy všech budoucích předmětů. Takže se museli sekat obklady na WC a předělávat vodu k bidetu. Další věc co mě naštvala bylo že udělali odvod kondenzátu z bojleru mimo dům, protože jim to nevycházelo do kanalizace, spád tam sice byl, ale nevešli se tam potřebné tvarovky do stoupačky, já jsem s tím souhlasil, netuše jaké to bude mít následky. Dále si nevšimli že u nás v domě je velký tlak vody, to pozná i laik když pustí kohoutek, nechápu že to nepoznal instalatér, takže pojišťák v bojleru tlak přes 6 barů nevydržel a začal pouštět vodu ven, zrovna v době kdy mrzlo a vývod na fasádě zamrzl, takže voda začla vytékat do komory pod schody, kde následně natekla pod anhydrid až na základovou desku, kde zůstala , protože nemá kam odtéct. Paráda, ještě že mám pojištění. Zjistil jsem si tedy že je potřeba instalovat redukčák na tlak. Dále od výrobce bojleru jsem se dočetl že je možnost instalovat expanzní nádobu před bojler a tím eliminovat odkapávání kondenzátu z pojišťáku. Nechal jsem to tak tedy udělat, tentokrát už jsem pozval jiné instalatéry. Takže tlak v domě je nyní na rozumných 3,5 barech (můžu si regulovat) a z pojišťáku už nic nekape. Toto vše už mohlo být mnohem dříve a mohlo se předejít takovéto havárii, být původní instalatér trochu bystrý.






Kuchyň: To je taky téma na dlouho, protože jsme ji vybírali dlouho a taky dlouho přemlouvali kuchyňáře a truhláře aby nám předložili nějakou cenovou nabídky, protože s tím má většina problém, zřejmě mají práce dost (nábytek Jamall, M-interiéry a ještě jeden šmudla z Vlašimy). Vzhledem k cenám a tenčícímu se kontu jsme nakonec uvažovali i o kuchyni z Ikea, ale to by bylo potřeba udělat mnoho kompromisů, jednak rozměrových a druhak vzhledových a zas tolik bychom neušetřili. Nakonec jsme zašli do firmy Elnar, kde měli akci při předložení konkurenční nabídky udělají cenu ještě o 5% nižší něž jiný truhlář, toho jsme ani nevyužili, ale i tak jsme získali slevu 22%. Naše malé kuchyň ve tvaru U tedy vyšla na 90tis. Kč bez spotřebičů. Původně zamýšlená dvířka z masivu jsme nahradili MDF folii v barvě vanilky. Vypadá to moc pěkně, ale kvalitou zracování moc nadšen nejsem, jde hlavně o některé detaily, které mohli být zpracovány precizněji. Spotřebiče jsme kupovali samostatně a většinou značky Fagor.











2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Pěkné pěkné, koukám, jak se člověk chybami nejen svými, ale i chybami nejrůznějších stavebních a dodavatelských firem učí - viz voda v základu. Já jsem osobně nedávno řešil s firmou z Hlučína reklamaci dvanácti ks vnitřních dveří z ubytovny, kde jsme dělali před půl rokem rekonstrukci. Nevydržely ani měnící se vlhkost, ani chování některých ubytovaných. Firma Internal nám nakonec dveře dodala i vyměnila a jsme s nimi naprosto bez výhrad spokojeni. Ale ty nervy, ty nervy když po půlroce zavolá zákazník, že mu vrže a kroutí se 12 dveří z 15 jako u prvního prodejce.. to je na facku.

michal řekl(a)...

Teda nevím, jestli se mi to nezdá nebo jste to fotili třeba jenom pozdě večer, ale nemáte to docela tmavé? Jako má to jednu výhodu, ušetříte za látkové rolety, to je jasná věc. :) Ale jako mě by to asi vadilo. Navrhovali jsme dům právě tak, aby byl hodně světlý, vzdušný. Tohle je taková trochu depka a hlavně v zimě to musí působit hrozně stísněně.