čtvrtek 19. června 2008

Zdění 3

Tak pokračuji ve zdění, za odpoledne udělám necelé dvě vrstvy a pak už necítím záda, takže to moc nepřibývá, taky jsem stále v práci. Ale už nechávám díry na okna, tak je to zajímavější. Nejvíce zdržuje řezání cihel, snažil jsem se toto eliminovat a tak jsem třeba i o pár cm posunul okna, ale když neřežu v jedné řadě, musím řezat v té další. Nejprve jsem zkoušel cihly řezat pilou na Ytong, kteru mi "odborníci" v Hornbachu prodali jako pilu na řezání cihel a ještě mi jí pak odmítli vzít zpět. Touto pilou jsem uřízl jednu cihlu a pak už byla tupá a řezání bylo prakticky nemožné, navíc se cihla při řezání odlamovala.

Takže cihly nakonec řežu velkou flexou s diamantovým kotoučem, jde to sice dobře, ale strašně to práší a co jsem si přečetl na obalu cihel, tak je tento prach zdraví škodlivý. Používám sice respirátor, ale stejně toho pak mám plný nos. Na tohle je fakt Ytong nejlepší, takže další dům zkusím postavit z něj :-) Do poslední chvíle jsme neměli jasno ohledně umístění, počtu a velikosti oken a ještě teď s jedním váháme.





Cihly mi na desku navozil brigádník, i když jsem chtěl původně objednat jeřáb, ale když jsem zjistil že paletu navozí za třičtvrtě hodiny a celkem jich potřebuju jen 18 tak na jeřáb nedošlo. Po čtvrté řadě už jsem měl problém na zeď dosáhnout, tak jsem začal stavět provizorní lešení z cihel a fošen, jsem zvědav kdy z toho sletím. Nyní mám půlku 7. řady z celkových 11ti přízemí a zdi jsou stále rovné. Už jsem dvakrát přeměřoval rozměry domu a tři stěny sedí na milimetr, jen jedna mi ujela o centimetr, na to že to dělám prvně celkem úspěch, teď ještě aby to nespadlo :-)

1 komentář:

michal řekl(a)...

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jak máte vyřešené vytápění a větrání? Nás docela láká rekuperace, ale někde jsem četl, že z tohoto důvodu je třeba na to myslet právě už při té hrubé stavbě. Tak mě tak napadlo, že vy máte poměrně moderní bydlení, a mohl byste to vědět. Děkuji za vaši odpověď. :)