středa 23. dubna 2008

Základy I.







Tak po dlouhých odkladech a čekání na lepší počasí jsem se pustil do základů. Leč počasí nám stále nepřálo, navíc vše zkomplikovali mé zdravotní problémy. V úterý geodet vytýčil stavbu, překvapilo mě že převýšení je na 8m šířky domu celý jeden metr, trochu mi to zamotalo hlavu neb jsem to vše měl vymyšlené jinak. Na pohled se zdálo že svah je mnohem mírnější. Měl jsem jen dvě možnosti, buď dům, částečně do svahu zapustit a nebo ho dát zároveň na jedné straně s tím že na druhé bude trčet metr nad terén. Zvolil jsem tu druhou.
V pátek bagr vykopal základy, vzhledem k velikosti domu mu to trvalo jen 3 h. a to ještě během toho skládal dvě Avie ztraceného bednění. Základy jsme pak ručně dočistili, díky již zmíněnému svahu, jsme museli udělat v základech schod. Pak jsme namontovali zemnící pásek a vyrobili prostup na kanalizaci. V sobotu měl přijet mix s betonem, ale než jsme se ho dočkali, začalo pršet a to je na mém pozemku problém, tak jsem akci přesunul na pondělí, kdy mělo být počasí lepší. Někde jsem četl, že do základové spáry nesmí napršet, aby se nenarušila a bohužel se mi to stalo, ale naštěstí déšť nebyl nijak intenzivní, spíš se jednalo o mrholení a tak voda žádné škody nenapáchala a zeminu nenarušila. V pondělí ráno přijel mix, beton byl dost řídký a tak se v podstatě sám roztékal ani jsme mu nemuseli moc pomáhat, s druhým mixem už to bylo horší neb beton byl hustší a samej štěrk takže dřina. Spočítal jsem že bude potřeba 12m3 betonu a pak to upřesnil na 12,5 a vyšlo to akorát. Beton jsme vibrovali ponorným vibrátorem, ale vzhledm k tomu, že byl dostatečně tekutý, tak to nemělo velký efekt. Ve výkopu jsem měl napíchané velké hřebíky abych věděl kam až bude beton, základy totiž budu izolovat a tak jsem nevyléval zároveň ze zemí, ale dával jen 30-50cm podkladní vrstvu a dál bude navazovat 3-5 řad ztrac. bednění. Beton v pasech jsme se snažili vyrovnat latí aby se pak lépe skládalo bednění, ideálně rovné to ale není. Nakonec jsme do pasů napíchali po půl metrech roxory. Další práce jsem musel vzhledem k mému zdravotnímu stavu odložit. takže můj plán mít do konce dubna desku nevyjde.





Žádné komentáře: