pátek 29. února 2008

Přípravy



Jelikož to počasí dovoluje pracujeme na stavbě oplocení, naváží se materiál atd. Zvolil jsem provizorní oplocení z dřevěných kůlů, díry pro ně jsem vrtal motorovým vrtákem, šlo to rychle. Také jsem vyrobil provizorní vrata z prken. Ještě zbývá natáhnout pletivo. Z kulatiny a krajin z pily jsem se rozhodl zbít stavební boudu na nářadí a drobný materiál. Nejprve jsem vymýšlel že na tyto účely použiju skříň z Avie, buňku či maringotku, ale vycházelo to s dopravou přes dvacet tisíc a to mi přišlo zbytečně moc. Tahle bouda mě vyjde na cca 1500Kč i se střechou z lepenky.
Taky jsem nakoupil starší dodávku Ford Transit, abych si vožením materiálu, nářadí a ježdením v montérkách, neničil svou Octavii.


Tenhle krok asi málokdo před stavbou udělá (a i mé okolí se divilo), ale já to považuji za velmi dobré řešení. 1. v Transitu vozím veškeré nářadí - nikdo mi ho neukradne při jeho ponechání na stavbě, 2. můžu si navozit drobnější materiál a ušetřit tak za dopravu, 3. má Octavia zůstane stavbou neposkvrněná. A kdybych měl nějaký čas navíc (jako že ho nemám), můžu si přivydělávat autodopravou :-) licenci na to mám.
Na poslední chvíli jsem objednal materiálu na hrubou stavbu, od března či dubna většina výrobců zdražuje. Dnes přivezli první kamion cihel, na jejich složení jsem objednal jeřáb, vyšlo mě to levněji než skládání hydraulickou rukou a cihly mám pěkně uprostřed pozemku, což velmi komplikuje jejich případné odcizení.
Taky jsem si během jedné soboty vyrobil suché WC, materál vyšel na cca 700Kč. Kdybych si budku koupil hotovou dám 7500Kč, naopaka pronájem stojí 2000Kč/měs.


2 komentáře:

Filo řekl(a)...

Ahoj

S tim transitem vrele souhlasim. Ja na stavbu koupil Mercedes Benz 308D, valnik s delkou plochy 4m a je to parada. Uz jsem toho odvozil haldu. I 8,5 metrovy tramy se na tom daji vezt :))

Nosnost 1,5 tuny, celkova 3,5 staci rp B. Parada. Okoli a vzdalenejsi rodina si ho ted pujcuje, snad si na to udelam zivnost :)).

Maximum řekl(a)...

filo: to já už na to živnost dávno mám :-)